پخش زنده
امروز: -
استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه کشور، بر ضرورت تداوم، پویایی و تقویت مضاعف خدمات شهری تأکید کرد و گفت: در شرایط جنگی و بحرانی، خدمات شهری نهتنها نباید متوقف شود بلکه باید با سرعت بیشتری ادامه یابد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،دکتر حبیبی با اشاره به نامگذاری ۲۵ اسفند به عنوان روز شهردار و سالروز شهادت شهید مهدی باکری، این روز را به شهرداران تبریک گفت و افزود: مدیریت شهری، صرفاً انجام امور روزمره نیست، بلکه نقشی اساسی در ارتقای کیفیت زندگی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی دارد؛ بهویژه آنکه بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی میکنند.
وی نقش شهرداران و مجموعه مدیریت شهری را در بهبود خدمات عمومی، امور عمرانی، رفاهی و اقتصادی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: اگر توفیقی در این حوزهها حاصل شده است، نتیجه تلاش شبانهروزی شهرداران و کارکنان شهرداریهاست و اگر نقصی وجود دارد، باید در همین ساختار اصلاح شود.
استاندار کرمانشاه گفت: همانگونه که رزمندگان اسلام در میدان نبرد نظامی ایفای نقش میکنند، مدیریت شهری میداندار جبهه خدمت است؛ زنده و پویا بودن شهرها، ارائه خدمات مطلوب، نظافت، زیباسازی و پاسخگویی به مردم، تأثیر مستقیمی بر روحیه و آرامش شهروندان دارد.
وی افزود: قدرت نرم هر نظام، مردم آن هستند و استمرار خدمات شهری، امید اجتماعی و همبستگی عمومی را تقویت میکند و بر این اساس، رسیدگی سریع و جدی به مطالبات شهروندان و باز بودن درِ شهرداریها مورد تأکید جدی است.
دکتر حبیبی از شهرداران خواست در شرایط فعلی، توجه ویژهای به عمران و آبادانی شهرها، ارتقای خدمات عمومی، نظافت، گلکاری، لکهگیری، رنگآمیزی شهری و زیباسازی داشته باشند و بیان کرد: توقف پروژهها و فعالیتها، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
استاندار کرمانشاه با اشاره به ایام پایانی سال، این دوره را پرکارترین زمان برای مدیریت شهری دانست و گفت: هرچند امسال شرایط خاصی حاکم است، اما شهرداریها همچنان میزبان مردم هستند و باید آمادگی کامل برای نوروز و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران احتمالی را داشته باشند. دکتر حبیبی با اشاره به شرایط اقتصادی، خواستار توجه ویژه به حقوق، مزایا و مسائل رفاهی کارکنان شهرداریها بهویژه پاکبانان، نیروهای خدماتی، عمرانی و فضای سبز شد و گفت: پرداخت بهموقع حقوق این گروه از نیروهای شهرداریها بابت زحمات آنها در اولویت است و شهرداران استان مبلغی را به عنوان عیدی جهت نیروهای شهرداری در نظر گرفته و در اسرع وقت پرداخت کنند.
دکتر حبیبی باا اشاره به ابلاغ بودجه ۱۳ همتی شهرداری کرمانشاه و ۳ همت بودجه سایر شهرداریهای استان، گفت: در مجموع، ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در حوزه مدیریت شهری استان پیشبینی شده که رقم قابل توجهی است و انتظار میرود آثار آن بهصورت ملموس در شهرها نمایان شود. مدیر ارشد استان افزود: امیدوارم با تلاش، تجربه و انگیزه بالای شهرداران، در سال ۱۴۰۵ شاهد تحولات مثبت و اتفاقات ارزشمند در حوزههای مختلف مدیریت شهری استان کرمانشاه باشیم.