پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش محسوس بارندگیها در سال آبی (مهر ۱۴۰۳ تا شهریور ۱۴۰۴) از افت ۵۰ درصدی بارشها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح افزود: خشکسالی باعث خشک شدن ۶۰ چشمه، کمآبی یا خشکشدن تعداد زیادی از چاههای عمیق، کاهش محسوس ورودی آب به سدها و افت شدید سطح آبهای زیرزمینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت ذخایر سدهای مهم استان، بیان کرد: سد شاه قاسم با یک درصد پرشدگی حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب آب، سد چم شیر ۲۶ درصد با ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که ورودی ۳ مترمکعب در ثانیه و خروجی ۱۰ مترمکعب در ثانیه برای تأمین نیاز پایین دست انجام میشود. و سد کوثر ۷۸ درصد ذخیره آب دارد.
وی بهترین وضعیت در بین سدهای کشور را مربوط به سد کوثر با ۷۸ درصد حجم عنوان کرد و گفت: این سد با ورودی ۳ مترمکعب و خروجی ۱۲ مترمکعب برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و محیطزیست مورد استفاده قرار میگیرد.
مصلح با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی ورودی آب به سدها در مقایسه با سال گذشته، تاکید کرد: سال آبی جاری یکی از سختترین دورههای کمآبی در استان بوده است.